zondag 13 september 2015

Chillen

Vannacht sliepen we in een enorme kamer. We hadden een bank, maar ook een eettafel met vier stoelen. We hebben ze bijna allemaal uitgetest. Voor het eerst hadden we ook ontbijt in het hotel en daar hebben we flink van genoten. Er stond een apparaat waarmee je je eigen wafel kan bakken en dat moesten we natuurlijk uittesten. Hij smaakte heerlijk!

Voor vandaag stond de Historic Columbia River Scenic Byway op het programma. Dit is een weg die langs de rivier de Columbia slingert en onderweg kom je allemaal watervallen tegen. Je kunt ze vanaf de weg niet zien; een (af en toe stevige) wandeling is vereist. Bij de eerste twee die we tegenkwamen hadden we mazzel, we konden de auto nog kwijt. Maar daarna was het goed te merken dat het zaterdag is. Nergens was meer een plekje te vinden helaas. Pas op het stuk waar de minder populaire watervallen zijn, konden we nog een laatste wandeling maken. Best jammer, want we hadden hier de hele dag voor ingepland.

Dan maar een lekker lang bezoek aan een grote walmart, dachten wij. Maar helaas, we troffen de walmart in een verbouwing aan. Zeer beperkt aanbod dus. Ze hadden zelfs geen bier! Een deur verder, bij de Safeway troffen we het wel: bier en wijn in overvloed. Tijdens onze allereerste amerikareis bij onze allereerste winkel, kregen we een klantenkaart in handen en laat ik deze nou al vijf reizen meeslepen! Pas nu kwamen we weer bij een safeway en wat denk je? Hij deed het gewoon nog! Toch 7 dollar mee kunnen besparen. Daar houden we dan weer van!

Al om half twee stonden we bij het motel, maar we konden gelukkig al inchecken. De receptioniste wilde ons voor twintig dollar een upgrade aansmeren, maar daar hebben we vriendelijk voor bedankt. Nadat we de kamer aan een inspectie hadden onderworpen, zijn we een rondje over het terrein gaan lopen en kwamen we erachter dat de kamers met upgrade zowaar een balkonnetje hadden. Met hangende pootjes gingen we terug naar de receptie om toch maar een upgrade te vragen. Want het vooruitzicht om lekker een biertje in de buitenlucht te drinken, beviel ons wel. De receptioniste gaf ons de upgrade. Voor niks! Als enige voorwaarde moesten we beloven een recensie op internet te plaatsen. No problemo, doen we!

We hebben de middag dus lekker lui op ons balkon gezeten. Even afgewisseld met een duik in het zwembad. Dat kon gelukkig, want San heeft gister eindelijk een zwembroek gevonden en gekocht. We aten hier in het hotel en proefden voor het eerst hush puppies. Gatverdamme! Het zijn gewoon droge ballen paneermeel die in de olie gemikt zijn. Maar goed, we hebben het geprobeerd.

De nacht begon vroeg, om half zeven doken we beide in ons eigen bed. Dat zie je hier vaak, twee tweepersoonsbedden op een kamer. En dat is stiekem best wel genieten. Je kunt zo breed liggen als je wil; verticaal, horizontaal, achterstevoren, whatever. Net als thuis tijdens de nachtdiensten dus!

1. He SAN wie is die lekkere kerel op het balkon?

2. Chille voorwaarde dat je alleen maar een recensie hoeft te plaatsen en dan een gratis upgrade krijgt! Moeten ze overal doen joh :P